Μεγάλη Δευτέρα και η Εκκλησία θυμάται τον Ιωσήφ τον Πάγκαλο και την «άκαρπη συκιά» που ξεράθηκε, όταν ο Ιησούς την καταράστηκε.
Με την έλευση της Μεγάλης Εβδομάδας ξεκινά η προετοιμασία των πιστών για τα Άγια Πάθη. Τις ημέρες αυτές ψάλλεται η Ακολουθία του Νυμφίου με τα χαρακτηριστικής ποιητικής υμνογραφήματα «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται, εν τω μέσω της νυκτός» και «Τον Νυμφώνα σου βλέπω Σωτήρ μου κεκοσμημένο».Είναι σημαντικό να θυμίσουμε πως κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας ψάλλονται οι όρθροι της επόμενης μέρας. Έτσι αν το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας βρεθείτε στην εκκλησία τότε δεν θα ακούσετε τον εσπερινό της ημέρας αυτής αλλά τον όρθρο της Μεγάλης Τρίτης. Μην εκπλαγείτε λοιπόν που απόψε το βράδυ θα ακούσετε για την παραβολή των δέκα παρθένων!Η Μεγάλη Δευτέρα ειναι αφιερωμένη στον Ιωσήφ τον πιο αγαπητό υιό του Ιακώβ τον οποίο πούλησαν τα αδέρφια του σε εμπόρους απο την Αίγυπτο. Ο Ιωσήφ ο Πάγκαλος είναι άμεσα συνδεδεμένος με το Εβραϊκό Πάσχα (Πεσάχ) καθώς εκείνος ήταν που έφερε τον λαό του Ισραήλ στην Αίγυπτο μέχρι την Έξοδο.
Την ίδια ημέρα διαβάζεται στην εκκλησία και η παραβολή της καταραμένης συκιάς απο το Ευαγγέλιο του Ματθαίου.
Σύμφωνα με το Κατα Ματθαίον Ευαγγέλιο μετά την θριαμβική είσοδο του Ιησού στα Ιεροσόλυμα, οι αρχιερείς φοβούμενοι τη δημοφιλία του Χριστού προσπαθούν να τον παγιδεύσουν μέσα από τη συζήτηση προκειμένου να τον κατηγορήσουν ότι στασιάζει κατά της Ρώμης. Ο Κύριος όμως τους αποστομώνει και ελέγχει την υποκρισία των Φαρισαίων λέγοντάς τους την περίφημη φράση «Ουαί υμίν, Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί...»
Από τη σημερινή ημέρα σταχυολογούνται πολλές εκφράσεις οι οποίες παραμένουν αναλλοίωτες ακόμη και στις μέρες μας και συχνά χρησιμοποιούνται και στην καθημερινή ομιλία. Μερικές από αυτές είναι το «Αποδότε ουν, τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ» και το «Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, οι διυλίζοντες τον κώνωπα, την δε κάμηλον καταπίνοντες».
Μαζί με αυτές η πιο σημαντική φράση που αποτελεί και την ρίζα της χριστιανικής διδασκαλίας είναι η φράση «Αγάπα τον πλησίον σου ως σεαυτόν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
τα σχόλιά σας